Sunday, December 26, 2010

future....

future???memang sekarang dah tentukan masa depan aku...nak jadi apa..bila nak kahwin...nak kahwin dengan siapa pun dah tentukan....

kerja?
sekarang masih belajar.. ambil LLB..insyaAllah kalau diizinkan, nak ambil master and p.h.d pulak...sebab bercita2 untuk jadi lecturer..bukan tak nak jadi lawyer, tapi tak berbakat kot...orang kata, beria belajar tinggi-tinggi, tapi akhirnya ke dapur jugak...depends la kt pendapat orang..aku nak belajar tinggi-tinggi, untuk kurangkan beban my future husband..takkan dia nak tanggung semua nya..dengan ekonomi sekarang ni, tak makan pulak anak aku nanti...nak jadi lawyer, memang akan buat banyak duit..tapi atas nasihat orang tua ku, mereka nasihat kan, kalau nak berumah tangga elakkan la..sebab nanti sibuk...tak terurus pulak rumah tangga kau nanti..disebabkan aku lagi sayangkan rumah tangga aku dari pekerjaan aku(ayat macam dah kahwin pulak kan), aku nak jadi lecturer yang berkelulusan lebih dari sekarang.. at least gaji ok..wah!!! mata duitan nya kau ni farahin!! memang tak panjang la umur orang tu cakap aku macam tu..hahahaha...tak la..apa kata fikir dulu sebelum nak mengata orang...siapa tak nak kerja gaji besar..kalau boleh, tak nak belajar tapi nak gaji besar..disebabkan tak ada lagi setakat ni, cara ni sahaja aku mampu lakukan..duit itu sangat penting...apatah lagi bila dah berumah tangga..macam-macam komitmen masa tu...semua nya berkaitan dengan duit...aku penting kan keselesaan anak aku yang comel tu nanti...so, semua tu memerlukan duit...

marriage?
siapa yang tak nak berumah tangga... semua nak..kasih sayang yang tak berbelah bahagi dari seorang suami yang amat dikasihi itu lah impian semua wanita..saya nak kahwin dengan siapa ya? hahahahaha... the one and only.. hasrul azri bin darami@isa....amatla sayang insan yang bernama seperti yang disebut tadi... dia lah yang sentiasa happykan diri yang degil dan ter-amat-ego-ni...


f.k : ya Allah, kau permudahkan lah aku untuk mengecapi impian ku ini...jika ditakdirkan bukan ini yang harus terjadi, kau redha kan lah diri ini...gantilah dengan yang setimpal agar hambamu ini mampu untuk meneruskan perjuangan untuk meneruskan hidup...agar hambamu ini tidak lari dari landasan mu ya Allah...

1 comment: