Saturday, March 19, 2011

hati ni rasa macam nak menjerit.....
menangis......meraung.....merintih.....
apa yang aku nak sebenarnya.....
apa salah aku kali ini.....
apa yang tak cukup lagi....
apa lagi yang tak kena.....
apa yang aku nantikan....
apa yang aku harapkan....
apa kah risiko tuk segala keputusan yang aku dah buat
apa silapnya sampai jadi begini.....
aku rimas.....
rimas dengan diri sendiri.....
aku risau...
risau dengan pandangan orang terhadap diri ini...
aku manusia....
tidak sempurna....
jauh dalam hati ini....
mahukan kebebasan....
kebebasan untuk buat apa sahaja yang aku inginkan....
aku penat....
menjaga hati insan yang lain....
sehingga diri ini terabai.....
aku tidak sempurna....
janganlah benci bila aku ada membuat kesilapan....
sesungguhnya aku keliru...
yang mana harus didahulukan....
aku kah?
mereka?
aku bukan mahukan balasan....
aku juga bukan mahukan penghargaan...
tidak terlintas langsung tentang paksaan....
aku cuma mahu meluahkan...
sedikit dari apa yang aku pendam....
aku keliru.....
diri ini tersepit.....
antara yang tak pasti.....
aku mahukan panduan....
jalan manakah yang harus aku pilih.....
aku akui. sangat la sukar untuk aku mengubah langkah baru..
tapi percayalah...
kerana takutkan kesilapan....
kerana takutkan sakit yang berpanjangan....
aku masih disini....
tidak berganjak....
jadi....
aku berharap....
seseorang.....
yang mmpu memberi bimbingan....
supaya diri ini tidak lagi takut melangkah kehadapan...



secebis luahan hati yang tak perlu dihiraukan..

1 comment: