Friday, July 1, 2011

candy 'n' snack house

tempat saya kerja

sudah sebulan saya kerja disini...hehe...kerja kt sini best!!nampak macam simple kan? tapi penat gile kerja kat sini...setiap pagi kene makesure bekas tu berkilat...rak makanan xde habuk..senduk dekat tempat yg sepatutnya..refill makanan yang dah separuh..packing kerepek..susun bekas2 tu...banyak la lagi..susah betul dalam sehari tu xde kerja..tapi bukan bos pun soh kilat kan sume tu..saya je terlampau rajin..dari duduk diam tak buat pape..pastu mula la fikir bukan2..baik menyusahkan diri..hahaha...saya nye bos pun baik..hehe...selalu belanja makan...kadang2 sarapan...semalam baru je belanja nasi ayam kfc..best kan? 
dengan pink

ni jiran sebelah...haha...dia pun baik...sangat..sweet jer orang dia...ni waktu saya cuti...saja melawat pink...
Add caption
ni baru muka sebenar gi kerja..selekeh je kan...hahaha...biar laa...malas nak cantik2..dari pagi sampai malam duk situ..hahaha...ohh..lupa pulak...saya kerja kat sini dari 9.15 pagi- 10.15 malam... lame kan? as long as saya boleh sembahyang...ok je...

sekarang nak cerita pasal customers pulak..memang macam2 ragam..kadang2 tu nak marah..rasa menyampah..tapi mesti kita kt tempat customer tu, orang cam saya ni menyampah ngan saya kan? hahaha...ada yang pandang rendah ngan pekerjaan ni..bila tau saya students dekat UIA amek LAWS..baru dorang cam.."ohhh..." ada pulak, "uia kolej ke pe?" " xpakcik..sy belajar kat uia gombak.." xpercaya pulak pakcik ni..haish!! lagi satu, jangan pandang rendah kt pekerjaan camni..kene speaking tau...naik terbelit lidah nak cakap ngn dorg..nasib baik tau basic2 siket..hehhe...so far tu je kot nak cerita..nanti la sambung..nak tido,sok kene bangun awal... papai

f.k: miss umbrella <3




No comments:

Post a Comment